The impact of the covid-19 sanitary crisis on the spanish tourist sector

Authors

  • María Teresa Fernández Alles Universidad de Cádiz

DOI:

https://doi.org/10.38017/23228040.655

Keywords:

estrategias, Marketing Turístico, turismo de proximidad, COVID-19

Abstract

The health crisis caused by COVID-19 has had serious consequences for the world economy, with tourism being one of the most affected sectors. The consideration of the coronavirus as a pandemic, by the World Health Organization (WHO), on March 11, led almost all countries around the world to take measures to slow down the advance of this virus. Specifically, 45% of the countries completely closed their borders and suspended air traffic, which had a direct impact on international tourist flows. According to estimates by the World Tourism Organization (UNWTO), these measures have caused a decrease of between 20-30% in international tourist arrivals worldwide. Although in countries, whose economic model depends largely on the tourism sector, the impact has been even greater. These countries include, among others, China, the United States, Italy and Spain.

Author Biography

María Teresa Fernández Alles, Universidad de Cádiz

Profesora Titular de Universidad, Departamento de Marketing y Comunicación, Facultad de Ciencias
Económicas y Empresariales, Universidad de Cádiz, España. Correo: teresa.alles@uca.es


Doctora en Economía. Profesora Titular de Universidad del Área de Comercialización e Investigación de
Mercados del Departamento de Marketing y Comunicación de la Universidad de Cádiz (España).

Investigadora en el ámbito del turismo, especialmente, en las ramas del turismo accesible y el marketing estratégico aplicado al sector turístico.

Autora de numerosas publicaciones en artículos de revistas y ponencias en congresos sobre
turismo. Organizadora de seminarios, jornadas y cursos estacionales, en materia turística.

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How to Cite

Fernández Alles, M. T. (2020). The impact of the covid-19 sanitary crisis on the spanish tourist sector. Development, Economy and Society, 9(1), 36–40. https://doi.org/10.38017/23228040.655

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Published

2020-09-22

Issue

Section

Artículos de reflexión