Innovative strategy in business management

Authors

  • Jairo Alberto Sandoval Fundación Universitaria Juan de Castellanos
  • Milton Orlando Burbano Galán Fundación Universitaria Juan de Castellanos

Keywords:

Organization, innovation, knowledge, re-education

Abstract

The objective of this research was to characterize the management components to establish the redirection of knowledge in the organizational structure. The proposal is of refl ective nature supported by theories of knowledge as legal theory, economic, administrative, accounting, mathematical, and effectiveness or value of the company. The reeducative process is linked to the development of managerial skills in decision making, in order to enhance opportunities in each organization. The subject responds to a qualitative research, not experimental with a reliable sample population, data were processed statistically. The investigation confi rmed the need to strengthen reeducational scenarios in different higher education programs based on international and organizational needs and the interaction of human and technological resources.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jairo Alberto Sandoval, Fundación Universitaria Juan de Castellanos

Economista y Especialista en finanzas. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Especialista en Sistemas, Universidad Nacional de Colombia; Especialista en Gestión Pública, Escuela Superior de Administración Pública ESAP; Magíster en Administración de Empresas, Universidad Externado de Colombia; Docente. ESAP-Tunja, Docente. UPTC-Duitama, Docente Investigador, Fundación Universitaria Juan se Castellanos, Grupo de investigación contable Francesco Villa

Milton Orlando Burbano Galán, Fundación Universitaria Juan de Castellanos

Contador Público, Universidad Antonio Nariño, Administrador de Empresas. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Especialista en Gerencia de Costos y Presupuestos, Universidad La Gran Colombia, Magíster en Administración Económica y Financiera, Director Programa de Contaduría Pública y Director de la Especialización en NIIF, Fundación Universitaria Juan de Castellanos

References

Amaya, S.Y., & Rincón, J. A. (2012). Análisis de las normas internacionales de información Financiera y su incidencia sobre la formación de contadores públicos. Recuperado de http://bibliotecadigital.usbcali.edu.co/jspui/handle/10819/1009
Azqueta, D. (2002). Introducción a la Economía Ambiental. Madrid: McGraw-Hill.
Castillo, D., & Dávila, G. (2011). Una mirada del pasado hacia el futuro de evolución del Pensamiento, Contable. Recuperado de http://www.umanizales.edu.co/ publicaciones/campos/ economicas/lumina/recursos/12/11_mirada.pdf
Cegarra, J.R. (2005). Integración del conocimiento Estratégico. Economía y Empresa.
García, H. (2015). Contribución del profesional contable para la sociedad. Recuperado de http://www.gestiopolis.com/contribucion-profesionalcontable-sociedad/.p.43
Ginés, J. (2004). La necesidad del cambio educativo para la sociedad del conocimiento. Iberoamericana de Educación, (35), 13-37. Recuperado de http://www.redalyc.org/pdf/800/80003503.pdf
Gómez, L. (2014). La Educación Contable en Colombia. Recuperado de http://ridum.umanizales.edu.co:8080/xmlui/bitstream/handle/6789/1955/Gomez_Aristizabal_Laura_2014.pdf?sequence=1
Huertas, J.J. (2006). Desarrollo de Habilidades Directivas. Bogotá: Pearson.IFAC. (2008). Manual de los pronunciamientos Internacionales de Formación. Recuperado de http://www.ifac.org/sites/default/files/downloads/Spanish_Translation_Normas_Internacionales_de_Formacion_2008.pdf
Lourdes, M.G. (2007). Más allá de la excelencia y de la calidad. México: Trillas. Loya, S.F. (2006). Liderazgo en el comportamiento organización. México: Trillas
Rodríguez, M. (1997). Sentido y compromiso de la educación ambiental. Bogotá: Universidad El Bosque.
Malott, M. (2006). La paradoja del cambio organizacional. México: Trillas.
Monagas D., & Véliz, L. (s.f.). El origen de la contabilidad. Evolución histórica de la Contabilidad en la sociedad. Recuperado de http://www.econ.uba.ar/www/institutos/epistemologia/marco_archivos/ponencias/Actas%20XIII/Trabajos%20Episte/MONAGAS_VELIZ_el%20origen_TRABAJO.pdf
Molina, D., & Rincón, V. (s.f.). Análisis de la estructura conceptual del modelo internacional de Contabilidad, sector público. Universidad del Quindío. Recuperado de http://www.eumed.net/librogratis/2012b/1198/historia_de_la_contabilidad.html
Morales, F. P., & Hollander, R. (s.f.). La información contable en un contexto Internacional: Algunas refl exiones sobre los impactos sobre la educación contable en Chile. Recuperado de http://www.asepuc.org/banco/14.pdf
Mondy, W. (2010). Administración del recurso Humano. México: Pearson.
Robert, P. (2006). La educación en Finlandia: Los secretos de un éxito asombroso. Recuperado de http://www.otraescuelaesposible.es/pdf/secretos_fi nlandia.pdf
Varela, D. R. (2011). Administración del Capital Humano. México: Pearson. http://blog.fromdoppler.com/asociacion-internacional-para-la-mejoradel-desempeno/ http://www.gestiopolis.com/contribucion-profesionalcontable

Published

2015-11-30

How to Cite

Sandoval, J. A., & Burbano Galán, M. O. (2015). Innovative strategy in business management. Global Iure, 3, 117–128. Retrieved from https://revista.jdc.edu.co/giure/article/view/263

Issue

Section

Artículo de reflexión