Keywords:
sport, training, physical education, body, upward trend, esiliency, society, healthAbstract
This article aims at going deeply into some key questions about physical educators’ labor in modern society. Why can human beings’ physical aspect be an education issue not only a training one? How can body be considered in order to become and education issue? Are physical educators able to grasp and respond to modern society challenges?
Downloads
Download data is not yet available.
References
Bas, Enric. Megatendencias para el Siglo XXI, un estudio Delfos. México: FCE. 2004.
Baudrillard, Jean. El otro por sí mismo. Barcelona: Anagrama. 1997.
Berry, Thomas. Reconciliación con la tierra, la nueva teología ecológica, Santiago de Chile: Ed. Cuatro vientos. 1997.
Cassirer, Ernst. Antropología filosófica. México: Fondo de Cultura Económica. 1976.
Escotet, Miguel Ángel. “Conocimiento y uso de las nuevas tecnologías de la información y de la comunicación en educación superior.” Guatemala: AUSJAL, (JNET). 1999.
Jiménez Herrero, Luis M. y Higon Tamarit, Francisco, (eds.). Ecología y Economía para un desarrollo sostenible. Valencia: La Nau Solidaria. 2003.
Jonas, Hans. Le principe responsabilité. traducción fr. Jean Greisch, Flamarión, 3ª edición (1990) 1995.
Kelley, Tom y Littman, Jonathan. Las diez caras de la innovación. Estrategias para una creatividad excelente. Madrid: Espasa Libros. 2010.
Lorenz, Konrad. Los ocho pecados mortales de la humanidad civilizada. 1973.
Marchal, Bergman. Todo lo sólido se desvanece en el aire. La experiencia de la modernidad, Trad. Andrea Morales Vidal. Madrid: Ed. Siglo XXI. 1988.
Morin, Edgar. Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. París: UNESCO. 1999.
ONU: El reporte de las Naciones Unidas, World Population Ageing 2009.
Perrenoud, Philippe. Diez nuevas competencias para enseñar, Barcelona: Editorial Graó. 2004.
Ruiz Omeñaca, Jesús Vicente. Juegos Cooperativos y Educación Física. Barcelona: Ed. Paidotribo. 2005.
Wilches-Chaux, Gustavo. De nuestros deberes para con la vida. Bogotá: Ed. Búho. 2008.
Zeraoui, Zidane (Comp.). Modernidad y Posmodernidad. Noriega Editores. 2006.
Baudrillard, Jean. El otro por sí mismo. Barcelona: Anagrama. 1997.
Berry, Thomas. Reconciliación con la tierra, la nueva teología ecológica, Santiago de Chile: Ed. Cuatro vientos. 1997.
Cassirer, Ernst. Antropología filosófica. México: Fondo de Cultura Económica. 1976.
Escotet, Miguel Ángel. “Conocimiento y uso de las nuevas tecnologías de la información y de la comunicación en educación superior.” Guatemala: AUSJAL, (JNET). 1999.
Jiménez Herrero, Luis M. y Higon Tamarit, Francisco, (eds.). Ecología y Economía para un desarrollo sostenible. Valencia: La Nau Solidaria. 2003.
Jonas, Hans. Le principe responsabilité. traducción fr. Jean Greisch, Flamarión, 3ª edición (1990) 1995.
Kelley, Tom y Littman, Jonathan. Las diez caras de la innovación. Estrategias para una creatividad excelente. Madrid: Espasa Libros. 2010.
Lorenz, Konrad. Los ocho pecados mortales de la humanidad civilizada. 1973.
Marchal, Bergman. Todo lo sólido se desvanece en el aire. La experiencia de la modernidad, Trad. Andrea Morales Vidal. Madrid: Ed. Siglo XXI. 1988.
Morin, Edgar. Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. París: UNESCO. 1999.
ONU: El reporte de las Naciones Unidas, World Population Ageing 2009.
Perrenoud, Philippe. Diez nuevas competencias para enseñar, Barcelona: Editorial Graó. 2004.
Ruiz Omeñaca, Jesús Vicente. Juegos Cooperativos y Educación Física. Barcelona: Ed. Paidotribo. 2005.
Wilches-Chaux, Gustavo. De nuestros deberes para con la vida. Bogotá: Ed. Búho. 2008.
Zeraoui, Zidane (Comp.). Modernidad y Posmodernidad. Noriega Editores. 2006.
Downloads
Published
2011-12-10
How to Cite
Carvajal Sánchez, J. (2011). PHYSICAL EDUCATION AND SOCIETY NOTES FOR A DISCUSSION ON PHYSICAL EDUCATOR AND SOCIETY CHALLENGES. Educación Y Territorio, 1(1), 124–135. Retrieved from https://revista.jdc.edu.co/reyte/article/view/425
Issue
Section
Reflection papers