Keywords:
fiction, school, imagination, possibility.Abstract
The article is a Meta fictional exercise. It uses one fiction to produce another. A school for Tlön is a story with a double purpose: on the one hand, it presents a questioning to education that is based exclusively on reason, efficiency and the greater benefit of things and people; On the other hand, encourages the construction of alternative narratives that stimulate other education and other modes of thought in school.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Borges, J. L. (2011). Ficciones. Buenos Aires: bolsillo editores.
Acosta, J. (2020). Manual para evaluación de proyectos paraconsistentes. Buenos Aires: Amorrortu.
Acosta, J. (2017). Reforma fantástica a la educación en Colombia. Bogotá: editorial magisterio.
Acosta, J. (1863). Ciencias de lo inverosímil y un abrigo para la lluvia. Buenos Aires: intraciencia editores.
Acosta, J. (1945). Una mano de pintura para la caja de Houdini. Manizales: editorial de cartera.
Acosta, J. (2020). Manual para evaluación de proyectos paraconsistentes. Buenos Aires: Amorrortu.
Acosta, J. (2017). Reforma fantástica a la educación en Colombia. Bogotá: editorial magisterio.
Acosta, J. (1863). Ciencias de lo inverosímil y un abrigo para la lluvia. Buenos Aires: intraciencia editores.
Acosta, J. (1945). Una mano de pintura para la caja de Houdini. Manizales: editorial de cartera.
Downloads
Published
2015-05-25
How to Cite
Acosta Gutiérrez, J. (2015). A school for tlön. Educación Y Territorio, 5(9), 47–63. Retrieved from https://revista.jdc.edu.co/reyte/article/view/94
Issue
Section
Reflection papers