Keywords:
fiction, school, imagination, possibility.Abstract
The article is a Meta fictional exercise. It uses one fiction to produce another. A school for Tlön is a story with a double purpose: on the one hand, it presents a questioning to education that is based exclusively on reason, efficiency and the greater benefit of things and people; On the other hand, encourages the construction of alternative narratives that stimulate other education and other modes of thought in school.
Downloads
References
Borges, J. L. (2011). Ficciones. Buenos Aires: bolsillo editores.
Acosta, J. (2020). Manual para evaluación de proyectos paraconsistentes. Buenos Aires: Amorrortu.
Acosta, J. (2017). Reforma fantástica a la educación en Colombia. Bogotá: editorial magisterio.
Acosta, J. (1863). Ciencias de lo inverosímil y un abrigo para la lluvia. Buenos Aires: intraciencia editores.
Acosta, J. (1945). Una mano de pintura para la caja de Houdini. Manizales: editorial de cartera.
Acosta, J. (2020). Manual para evaluación de proyectos paraconsistentes. Buenos Aires: Amorrortu.
Acosta, J. (2017). Reforma fantástica a la educación en Colombia. Bogotá: editorial magisterio.
Acosta, J. (1863). Ciencias de lo inverosímil y un abrigo para la lluvia. Buenos Aires: intraciencia editores.
Acosta, J. (1945). Una mano de pintura para la caja de Houdini. Manizales: editorial de cartera.
Downloads
Published
2015-05-25
How to Cite
Acosta Gutiérrez, J. (2015). A school for tlön. Educación Y Territorio, 5(9), 47–63. Retrieved from https://revista.jdc.edu.co/reyte/article/view/94
Issue
Section
Reflection papers